söndag, februari 17, 2008

Klarar mig på nåt vis

Den här veckan har varit den värsta på länge. På allahjärtansdag gjorde vi slut igen, på riktigt den här gången. Förra veckan blev jag nämligen svag och tog honom tillbaka. Stort misstag. Det räckte inte länge innnan han svek mig igen.

Jag har varit helt nere, och samtidigt varit sjuk och borta från jobbet. Imorgon måste jag tillbaka till jobbet och kommer att se honom där. Ja, suck vi jobbar på samma ställe. Man borde aldrig inleda ett förhållande med någon på samma arbetsplats.

Det känns som flera veckor gått sen jag sist sett honom. Tiden går så långsamt, jag kämpar mig igenom varje minut. Saknar honom så...

Samtidigt vet jag att jag fattat rätt beslut, för det finns ingen framtid för oss.

Jag lånade boken Självkänsla nu! av Mia Törnblom och den har faktiskt hjälpt mig en del. Och gissa vem som har stöttat mig mest de senaste dagarna - pappa. Tänk det, pappa har varit där för mig hela tiden. Det gör att jag klarar mig på nåt vis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för inspiration. Jag är som du och söker nu med ljus och lyckta efter något stöd.Jag har precis varit på Nämndemansgården (Jälla) på anhörigvecka. Då min pappa är alkoholist/narkoman. Då köpte jag arbetsboken De tolv stegen - En utväg som Tillfrisknande vänner ger ut. Jag har följt schemat och gjort veckoövningarna. Det har varit jättebra, men nu känner jag att det inte är meningen att jag ska sitta själv med detta och att jag inte klarar av att gå vidare på egen hand. Därför försöker jag få tag i en familjegrupp att gå igenom boken tillsammans med. Har letat på Alanons hemsida. Där hittar jag ingen grupp. Detta mail är ett försök att hitta någon/några att på ett konstruktivt sätt bygga en framtid harmonisk läkning tillsammans med.

Den ända hjälpenjag kanske kan få är att starta en egen blogg. Hmm, jag ska fundera på saken.

Kram

Mclaren sa...

Jag känner igen mig... Jag har för några veckor sedan börjat på ACOA (liknande Alanon) och det är ett av de bästa grejerna jag gjort. Äntligen tror jag att jag kan få hjälp och sedan kunna hjälpa andra. Acoa finns i hela Sverige och jag skickar med länken till deras hemsida. Kolla in din kommun och vilka mötes tider de har..... All lycka!
KRAAAAM
http://www.acoa-sverige.org/index.htm

Anonym sa...

Min pappa var alkoholist/narkoman. Han gick bort nyligen av en överdos på heroin. Bodde med honom tills jag var 6 år, nu är jag 16. Men han har ju funnits i mitt liv under hela uppväxten och jag har sett exakt allt jag inte borde ha sett. Behöver någon att prata med, inte en psykolog och inte en socialkärring. Jag vet hur du känner iallafall.